Wednesday, April 25, 2007

Πίτα Μπατζίνα

Η μπατζίνα είναι μια ωραία τοπική πίτα χωρίς φύλλο. Γίνεται σε πολλές παραλλαγές αλλά η πιο συνηθισμένη είναι με κολοκύθι τριμμένο –αυγά – γάλα – μαργαρίνη –αλεύρι-τυρί φέτα. Γίνεται σε μεγάλο ταψί και το μυστικό είναι να είναι όσο πιο απλωτή γίνεται για να γίνει λεπτή και τραγανή. Εγώ ποτέ δεν την πετυχαίνω , είναι αλήθεια, όλο μου γίνεται πιο χοντρουλή και δεν είναι τόσο καλή.

Έχω ένα φίλο από αυτά τα μέρη και κάποτε πριν από χρόνια η μαμά του η κυρία Σοφία μας είχε φτιάξει μια μπατζίνα άλλο πράγμα. Η κυρία Σοφία έλεγε ότι δεν της είχε πετύχει γιατί είχε κολλήσει στο ταψί και δεν έβγαινε ομοιόμορφα. Αλλά ήταν τόσο τραγανή που την κόβαμε με τα χέρια και προσπαθούσαμε να ξεκολλήσουμε τα απομεινάρια, θαύμα σας λέω!

Ο ίδιος φίλος μου έλεγε πως όταν ήταν μικρός, έπαιρνε μπατζίνα στο σχολείο για κολατσιό. Τώρα οι μαθητές μας φέρνουν κρουασάν του εμπορίου (μπλιαχ) και πατατάκια (δυο φορές μπλιαχ). Έτσι, φτάσαμε την περασμένη Παρασκευή να φτιάξουμε μπατζίνα στο σχολείο μπας και καταφέρουμε να αλλάξουμε κάτι…

Η συνάδελφος κυρία Αγλαΐα έφερε τα υλικά και έβαλε την τέχνη, τα παιδιά βοήθησαν και πάλι, η καλή μαμά κυρία Αντιγόνη την πήρε για ψήσιμο (εντάξει, είπαμε, είμαστε σχολείο με υποδομές αλλά ακόμη δεν έχουμε φούρνους και κουζίνες) και μετά μπήκαμε στην τάξη για μάθημα μέχρι να ροδίσει! Το αποτέλεσμα απίθανο: και τραγανή και εμφάνιση τέλεια και όλοι έφαγαν από ένα κομμάτι, κάποιοι έφαγαν δύο μου φαίνεται !

No comments: